Als u een klacht heeft over De Snip kunt u dit melden bij de directie. Daarnaast kunt u contact opnemen met de interne vertrouwenspersonen van de school, Maike Groen en Elisabeth Braam. De vertrouwenspersoon kan toelichting geven op het proces van omgaan met klachten, problemen en geschillen. Daarnaast is in een handleiding vastgelegd hoe wij omgaan met klachten, problemen en meningsverschillen. We proberen klachten altijd op een goede manier op school af te handelen. De mogelijkheid bestaat echter dat u uiteindelijk niet tevreden bent over de wijze waarop er met een geschil omgegaan wordt. In zo’n geval kunt u beroep doen op de Klachtenregeling van de Stichting Surplus, die geldt voor alle bij Surplus aangesloten scholen.
De klachtenregeling biedt medewerkers en ouders de mogelijkheid een beroep te doen op een onpartijdige vertrouwenspersoon die voor rekening van Surplus, maar volledig buiten onze organisatie om, opereert. U kunt rechtstreeks, zonder tussenkomst van schooldirectie of -bestuur, contact opnemen met deze vertrouwenspersoon: Bernadette Hes-Boots 0625538458 info@in-b-tweenadvies.nl
Voor behandeling van klachten is Stichting Surplus aangesloten bij de Stichting Onderwijsgeschillen, voorheen de Landelijke Klachtencommissie voor het Openbaar en Algemeen Toegankelijk Onderwijs (LKC). De klachtenregeling biedt medewerkers en ouders bovendien de mogelijkheid een beroep te doen op een onpartijdige vrouwelijke of mannelijke vertrouwenspersoon die voor Surplus maar volledig buiten onze organisatie opereert. Gegevens van deze vertrouwenspersonen krijgt u, op verzoek, van bovengenoemde contactpersonen Klachten op school.