• Visie
  • Geschiedenis De Snip
  • Ons Team
  • Pedagogisch tact
  • Beleid sociale veiligheid
  • Ondersteuningsprofiel
  • Methodes
  • Burgerschap
  • Ontwikkelingen
  • Leerlingenraad
  • Bestuur
  • Ouderraad (OR)
  • Vrijwillige ouderbijdrage
  • Medezeggenschapsraad
  • Schoolgids
  • Vakanties en studiedagen
  • Schooltijden
  • Informatiegids
  • Verlofaanvragen
  • Uitleg volgmap
  • Sponsoring en donaties
  • Meldcode
  • Wet op privacy
  • Luizenprotocol
  • Vertrouwenspersoon
  • Klachtenregeling
  • Kinderdagopvang
  • Peuterschool
  • VSO / BSO
  • Partners

Ontwikkelingen

 

De missie van Surplus:
We bieden alle kansen van de wereld aan ieder kind.

De visie van Surplus:
Leren is een avontuur! Wij creëren een speelse en inspirerende omgeving, waarin ieder kind niet alleen zijn kennis vergroot, maar ook zijn nieuwsgierigheid en creativiteit laat bloeien. We zijn een plek waar ieder kind wordt aangemoedigd om te ontdekken, te
groeien en vooral plezier te hebben tijdens het leren. Samen met ouders en de gemeenschap werken we aan de ontwikkeling van zelfverzekerde, nieuwsgierige en enthousiaste kinderen die klaar zijn voor de wereld om hen heen.

De missie/ visie van De Snip:
Op De Snip ontwikkelen kinderen zich vanuit lerend spelen en vanuit kennis als basis voor het ontwikkelen van hun vaardigheden. Op De Snip bieden we kinderen optimale ontwikkelkansen vanuit hoge verwachtingen met een juiste balans tussen welbevinden & betrokkenheid, brede ontwikkeling en leerprestaties opdat kinderen kunnen opgroeien tot zelfstandige florerende burgers.

In het schoolplan van 2024-2028 staan de volgende ontwikkelingen op onze agenda:

 

Onderwijskwaliteit:

Verbeteren/ versterken 
1. Het uitvoeren en monitoren van een doorgaande lijn van ons taalaanbod (1F en 2F) vanuit hoge verwachtingen door de focusgroep
2. Het uitvoeren en monitoren van een doorgaande lijn burgerschap en wereldoriëntatie passend bij onze populatie
3. Het spelaanbod in groepen 1 t/m 3. Gericht op: de 3 V’s (verkennen, verbinden, verrijken) handelingsgericht werken en observeren, versterken interactievaardigheden en preciezer differentiëren (Damhuis en van der Veen). Interventies gericht op leerkrachthandelen:
- Ruimte en tijd creëren om spelbegeleiding te ontwikkelen
- Collegiale consultaties intern en extern.
4. Het ontwikkelen van de kwaliteitskaart 'zicht op ontwikkeling'

Verdiepen 
5. Kennis en kunde vergroten in het hebben van hoge verwachtingen

Borgen 
6. Cyclisch werken aan onze kwaliteitscultuur, waarbij elk half jaar nieuwe speerpunten worden verkend en geprioriteerd door de focusgroepen.
7. Werkwijze hoge verwachtingen in onze dagelijkse praktijk
 

Visie op leren en ontwikkelen

1. Ons Pedagogisch Huis verder doorontwikkelen.
2. Vanuit onze visie op leren en ontwikkelen vinden wij het belangrijk dat kinderen een sterke basis hebben in lezen, schrijven en rekenen, zodat hun begrip van de wereld vergroot wordt. Taal is hierbij de sleutel, omdat daarmee het denken ontwikkeld
wordt. De methodes, die wij binnen onze school gebruiken, zijn op gestoeld op dit principe. Voor de komende schoolplanperiode willen wij ons pedagogisch didactisch handelen versterken door:
- Ons kerndoeldekkend taalaanbod te implementeren en borgen
- Ons leerkrachthandelen te versterken door het geven van sterke instructies
- Het leren van en met elkaar vorm te geven door samen lessen voor te bereiden, collegiale consultaties te borgen en expertise te delen op studiedagen.
3. Alleen ga je sneller samen kom je verder. Vanuit deze gedachte vinden wij het belangrijk om samen te leren en te ontwikkelen en elkaars kwaliteiten te benutten. In de gehele schoolplanperiode staan de ontwikkeling van onze professionele cultuur op de
agenda.
- We borgen de collegiale consultaties om het pedagogisch didactisch handelen te versterken op schoolniveau.
- We verdiepen ons verder in onze teamcultuur met gerichte oefeningen. 
- We stimuleren het leren van en met elkaar en creëren we hiervoor de juiste randvoorwaarden.
4. Vanuit onze visie op leren en ontwikkelen zetten we in schooljaar 2024- 2025 de laatste stap in onze visie formulering voor het jonge kind. Vanuit deze visie borgen we in de jaren ons aanbod en handelen in de onderbouw.
5. Vanuit onze visie op leren en ontwikkelen gaan we in schooljaar 2024-2025 opnieuw in gesprek met elkaar over ons thematisch aanbod, ons curriculum van burgerschap en wereldoriëntatie. We herzien, waar nodig en passend bij onze populatie,
ons aanbod. De gehele schoolplanperiode gebruiken we om ons aanbod te funderen.
6. Vanwege de kansrijke populatie op onze school is het belangrijk dat de signalering en het aanbod voor (hoog)begaafde kinderen een nieuwe impuls krijgt. Met het team wordt de visie op (hoog)begaafdheid aangescherpt, worden afspraken gemaakt over de signalering van deze doelgroep en stemmen we schoolbreed het aanbod af en geven dit vorm in een kwaliteitskaart.

Samenwerking

1. Vanuit onze visie op samenwerking aan we onze visie en doorgaande lijn voor kinderen van 0 tot 13 jaar (IKC) vormgeven en uitwerken i.s.m. onze opvangpartner Kappio.
2. Vanuit onze visie op samenwerking breiden we onze collegiale consultaties uit naar andere scholen om met en van elkaars expertise te kunnen leren. 
3. Vanuit onze visie op samenwerking ontwerpen we met elkaar een visie op ouderbetrokkenheid voor De Snip en publiceren we deze in onze schoolgids en op de website.

Inclusief onderwijs

In de gehele schoolplanperiode gaan we op geplande momenten in gesprek met elkaar over inclusief onderwijs met als doel: het creëren van een gezamenlijke visie. Dit doen we in samenwerking en in overleg met onze scholengroep. De eerste stap, die we hierin zetten, is de ontwikkeling in de mindset van de professionals. Dit doen we o.a. door het inzetten van verschillende werkvormen op studiedagen. Vanuit deze gesprekken wordt er bewustwording gecreëerd over de verschillende vormen van inclusie (organisatorisch, sociale en didactische inclusie) en worden we als team bewust van hoe inclusief we al zijn en wat er nodig is om een volgende stap te kunnen zetten.

Eigen ambities

Naast onze schooldoelen/ ambities binnen het koersplan richten we ons de komende jaren ook op schooleigen ambities:
- Cultuureducatie
- Digitale geletterdheid
- Vergroening & verduurzaming

Samen werken aan kwaliteit

De onderwijskwaliteit omvat niet alleen het effectief aanleren van kennis en vaardigheden, maar ook het vormen van kinderen tot zelfstandige, zelfverantwoordelijke personen. En dat is niet in cijfers uit te drukken. Het is belangrijk dat de school de
onderwijskwaliteit goed bewaakt en probeert te verbeteren. 

Op De Snip streven we altijd naar een cultuur waarin het lerarenteam en de schoolleiding intensief samenwerken aan onderwijs en doelgericht het onderwijs verbeteren. We werken op De Snip structureel aan verbetering van ons onderwijs en maken we gebruik van schoolmonitor als middel om volgens de PDCA cyclus te werken. Daarbij leggen we afspraken voor 'de basis op orde' vast in kwaliteitskaarten.

Laatste nieuws

Kindcentrum De Snip nieuwsbrief nr. 16

Meer

Sponsorloop 7 mei

Meer

Meer nieuws

Agenda

Hemelvaart

29 mei 2025

Pinksteren

09 juni 2025

Studiedag

02 juli 2025

Zomervakantie

11 juli 2025

Studiemiddag

11 juli 2025 - 12:00 uur

Onze Facebook pagina

Kindcentrum de Snip


Dorpsstraat 146
1733 AR Nieuwe Niedorp
0226 411 488

 

 

Inschrijven
Nieuws
Agenda
 

Aanmelden Nieuwsbrief


Onze shool


Visie
Geschiedenis De Snip
Ons Team
Pedagogisch tact
Beleid sociale veiligheid
Schoolondersteuningsprofiel
Methodes
Ontwikkelingen
Leerlingenraad
Partners in het kindcentrum
 

Organisatie


Bestuur
Ouderraad (OR)
Vrijwillige ouderbijdrage
Medezeggenschapsraad (MR)

Praktisch


Schoolgids
Vakanties en studiedagen
Schooltijden
Informatiegids
Verlofaanvragen
Uitleg volgmap
Sponsoring en donaties
Meldcode
Wet op privacy
Luizenprotocol
Vertrouwenspersoon
Klachtenregeling

Kindcentrum


 

 

Locatie


 

Stuur ons gerust een bericht


Copyright 2025 - Basisschool de Snip
Inloggen