• Visie
  • Geschiedenis De Snip
  • Ons Team
  • Pedagogisch tact
  • Beleid sociale veiligheid
  • Ondersteuningsprofiel
  • Methodes
  • Burgerschap
  • Ontwikkelingen
  • Leerlingenraad
  • Bestuur
  • Ouderraad (OR)
  • Vrijwillige ouderbijdrage
  • Medezeggenschapsraad
  • Schoolgids
  • Vakanties en studiedagen
  • Schooltijden
  • Informatiegids
  • Verlofaanvragen
  • Uitleg volgmap
  • Sponsoring en donaties
  • Meldcode
  • Wet op privacy
  • Luizenprotocol
  • Vertrouwenspersoon
  • Klachtenregeling
  • Kinderdagopvang
  • Peuterschool
  • VSO / BSO
  • Partners

Notulen MR vergadering d.d. 24-03-2016

Aanwezig: Rino, Jos,  Marit, Annemieke en Debbie

Afwezig: Sabine (vergeten) en Elly (met afbericht)

 

  1. Opening.

    Fijn om weer op de eigen locatie te zijn!

     

  2. Mededelingen directie:

    • Er is een abonnement van AOB, dit kost 400 euro per jaar. Dit abonnement is afgesloten vanwege de fusie. De fusie is nu rond, is het abonnement nog nodig? Besloten wordt het stop te zetten.

    • Henriette is nu aan het revalideren. Ze komt dit schooljaar niet meer terug. De opzet was om voor 1 jaar bij ons te werken, na dit jaar start ze dus ook niet meer bij ons op school.

    • Rik is voor langere tijd thuis, vanaf december. Het gaat langzaam beter. Hij is nu aan het opbouwen met de bedoeling na de meivakantie weer volledig aan het werk te gaan. Ilsa, invaller, blijft totdat Rik volledig hersteld is.

  3. Kim zit met (ernstige) rugklachten thuis, nog niet duidelijk wanneer ze weer aan het werk kan.

  4. Loes en Rianne zijn momenteel thuis met griep.

  5. MR vraagt zich af of de verhuizing ook invloed heeft gehad op de vele ziekmeldingen de afgelopen periode. Dit heeft zeker invloed gehad, zeker in combinatie met de periode waarin het viel: CITO’s, analyses, rapporten en 10 minuten gesprekken.

  6. Er komt een aanvraag voor de fusiegelden: inzetten voor 1 dag gymdocent (Marit) en behoud interne Plusklas.Als de Plusklas blijft dan is er nog maar voor één ochtend onderwijsassistent over. Op een gymdag nemen de leerkrachten deze zorg over voor een andere klas (eigen klas is dan aan het gymmen met de vakdocent). Op deze wijze wordt een deel van de extra zorg gegeven door de leerkrachten en compenseren we de verminderde uren voor een onderwijsassistente. Daarnaast wordt het fusiegeld ingezet om de huur van het Snippertje te betalen en het schoolplein verder op te knappen.

  7. SWV geeft nu per jaar geld aan de school voor extra ondersteuning, in plaats van via arrangementen geld toekennen. Het gaat om 65 euro per leerling met een minimum van 100 leerlingen (dus als een school onder de 100 leerlingen zit ontvangt zij minimaal 6500 euro)

     

  8. Notulen vorige vergadering (d.d. 13-01-2016) goedgekeurd.

     

  9. Verbouwing/verhuizing.

    Oprechte dank aan Rino en Elly voor alle inzet om het Snippertje mogelijk te maken!

    Voorzitter vraagt zich af of alles niet teveel was voor de directie en het team: had Surplus niet meer moeten doen? Directie geeft aan dat het zeker teveel was en dat zij tips en adviezen teruggeeft aan Surplus zodat toekomstige verbouwingen/verhuizingen bij andere scholen niet met dezelfde problemen gaan kampen. Er zijn dingen niet goed gegaan, maar ook zeker heel veel wel goed gegaan.

    De veiling heeft 17.600 euro opgebracht. Daarnaast heeft Claudia het voor elkaar gekregen om 10.000 euro te krijgen vanuit de Raboton van de Rabobank. Deze gelden zijn voor het speeltoestel en toebehoren. Weduwen en wezen Niedorp heeft het amfitheater en de bank betaald.

     

  10. Nieuw profiel.

    Verder geen opmerkingen over.

     

  11. Fusietraject evaluatie (Vraag van algemeen directeur J. Vosbergen)

    Er wordt de MR gevraagd aan te geven hoe het komt dat het fusietraject zo goed verlopen is. Dit naar aanleiding van fusietrajecten waarbij het minder vlot gegaan is. De MR komt tot de volgende punten die hier aan bijgedragen hebben:

  12. Goede communicatie van Annemieke

    • Verhuizing naar tijdelijke locatie: voor iedereen een nieuwe plek

    • Kleine club ON met betrokken ouders

    • Voorbereiding van de ON leerlingen, integreren en de nazorg toen het schooljaar begonnen was

    • Natuurlijk verloop van personeelsleden

    • Overgang van IB en directie vòòr de feitelijke fusie

    • Kleuters die al eerder de overstap maakten inclusief leerkracht

    • Ruim de tijd genomen: 2 jaar, niet overhaasten

    • Gezamenlijke studiedagen en teamuitjes om alle personeelsleden aan elkaar te laten wennen en te praten over onderwijs/overeenkomsten zoeken

    • Alle leerlingen van ON persoonlijk en stuk voor stuk besproken met de nieuwe leerkrachten

    • Ouders van beide scholen die elkaar al vanuit het dorp oid kenden

       

  13. Formatie 2016-2017

    We starten met 22 kleuters komend jaar, dat betekent dat er maar 1 kleuterklas zal zijn. Gevolg is dat Rianne ons moet verlaten.

    Sabrina stopt omdat zij Henriette vervangt, Henriette zou hier maar voor 1 jaar zijn.

    Marleen en Ietje moeten beide weg.

    Loes gaat met vervroegd pensioen.

    Moeite om formatie kloppend te krijgen, dit heeft verschillende redenen:

  14. Groep 4 gaat komend jaar ook op vrijdagmiddag naar school ivm andere Tijden, de overgang naar 940 uur.

  15. Er mogen maximaal twee leerkrachten op één groep.

  16. Minder leerlingen dus minder formatie

  17. Combinatie van duobanen door verschillende werktijdfactoren erg lastig passend te maken

  18. IB-uren worden minder waardoor ook Debbie weer een dag voor de klas gaat.

     

  19. Communicatie ouders

    Dit naar aanleiding van een opmerking van Rino tijdens de vorige vergadering. In verband met de tijd komt dit punt op de agenda van de volgende vergadering. Dit is dan ook het primaire punt om dit goed door te kunnen spreken.

    Rino gaat proberen zijn vraag concreter te formuleren.

    Dit wordt gezien als een nieuw doel nu de fusie/verhuizing afgerond is.

    Doel is om te komen tot een betere communicatie tussen school en ouders, waarbij de ouders beter/eerder/in spreektaal worden ingelicht over lopende processen aangaande hun kind(eren).  Rino spreekt uit ervaring en wil graag de school helpen dit punt te verbeteren. Nu heeft hij  het gevoel dat hij in een trein zit en af en toe ergens uit moet stappen maar dan geen idee heeft waar hij is of wat er van hem wordt verwacht. Zo’n traject is voor school misschien wel duidelijk, maar kan door ouders dus als erg onoverzichtelijk ervaren worden, zeker ook door gebruikte afkortingen en betrokken instanties van buitenaf: wie is wie, wie doet wat en waarom, etc.

     

  20. Rondvraag

  21. Marit bedankt de MR voor het kaartje dat ze heeft ontvangen voor de geboorte van Meili, ze is erg trots op haar dochter!

  22. Jos geeft te kennen te stoppen aan het einde van dit schooljaar. Dat betekent dat de procedure voor een nieuw MR-lid gestart moet worden deze procedure helder krijgen, MR meer bekendheid geven door bijvoorbeeld regelmatig stukjes in de nieuwsbrief te zetten. Jos maakt hier een eerste tekst voor (voor de komende nieuwsbrief), ouders moeten beter contact kunnen opnemen. Debbie gaat navragen of er een emailadres vanuit Surplus kan komen voor de MR.

  23. Annemieke geeft aan dat de voorste garage en de naastgelegen groenstrook is verkocht aan de buurman. De andere twee boxen blijven van school.

     

     

    Volgende vergadering op 12 mei 2016, 20.00 uur

     

Laatste nieuws

Kindcentrum De Snip nieuwsbrief nr.18

Meer

Meer nieuws

Agenda

Studiedag

02 juli 2025

Zomervakantie

11 juli 2025

Studiemiddag

11 juli 2025 - 12:00 uur

Onze Facebook pagina

Kindcentrum de Snip


Dorpsstraat 146
1733 AR Nieuwe Niedorp
0226 411 488

 

 

Inschrijven
Nieuws
Agenda
 

Aanmelden Nieuwsbrief


Onze shool


Visie
Geschiedenis De Snip
Ons Team
Pedagogisch tact
Beleid sociale veiligheid
Schoolondersteuningsprofiel
Methodes
Ontwikkelingen
Leerlingenraad
Partners in het kindcentrum
 

Organisatie


Bestuur
Ouderraad (OR)
Vrijwillige ouderbijdrage
Medezeggenschapsraad (MR)

Praktisch


Schoolgids
Vakanties en studiedagen
Schooltijden
Informatiegids
Verlofaanvragen
Uitleg volgmap
Sponsoring en donaties
Meldcode
Wet op privacy
Luizenprotocol
Vertrouwenspersoon
Klachtenregeling

Kindcentrum


 

 

Locatie


 

Stuur ons gerust een bericht


Copyright 2025 - Basisschool de Snip
Inloggen