Vrijwillige ouderbijdrage schooljaar 2022-2023

Beste ouders/ verzorgers van De Snip,

Door een alerte ouder zijn wij erop geattendeerd dat u voor het huidige schooljaar nog geen officiële brief heeft ontvangen om de vrijwillige ouderbijdrage te voldoen, welke zeer belangrijk is voor ons als school om extra, leuke activiteiten te organiseren.

Het onderwijs in Nederland is kosteloos. Om extra activiteiten (zoals vieringen met Sinterklaas en kerst, schoolreisje, excursies passend bij de thema’s, kamp etc.) op school te kunnen bekostigen vragen wij aan alle ouders een vrijwillige ouderbijdrage. De vrijwillige ouderbijdrage voor kinderen in groep 1-7 op OBS De Snip bedraagt €40 in het schooljaar 2022-2023 en voor de kinderen in groep 8 bedraagt de ouderbijdrage €65.

In de bijlage vindt u de brief, waarop staat vermeld hoe u de ouderbijdrage kunt voldoen. De ouderraad (OR) beheert de oudergelden.

In de vorige nieuwsbrief is aangeven dat u aanspraak kan maken op tegemoetkoming vanuit de gemeente, wanneer u de ouderbijdrage niet kunt voldoen. Als school hebben we zowel met de gemeente Hollands Kroon als met de gemeente Schagen een regeling. In de vorige nieuwsbrief staat beschreven hoe hier gebruikt van gemaakt kan worden.

Alvast bedankt voor uw bijdrage!

Vriendelijke groet,

Kim Monen-Snelders