Recensie Sniptheater groep 5

Namens groep7, door Joep

Het gebeurde op woensdag 30 november 2022 in ons Sniptheater.

Het Sniptheater ging over Holland en het begon met een zelf bedacht liedje. Heel leuk! Ze zaten in de klas en hielden spreekbeurten over van alles, bijvoorbeeld weetjes over koeien.

De tweede spreekbeurt ging over oranje voetbal en ze zongen het Wilhelmus en vertelden weetjes over voetballers, bijvoorbeeld Johan Cruijff.

De derde spreekbeurt ging over kinderen in groep 5 uit andere landen: een daarvan kwam uit Iran en een uit Polen en uit Suriname en ze vertelden weetjes.

De vierde spreekbeurt ging over pepernoten en ze deden een quiz met pepernoten proeven. Het zag er lekker uit. Daarna deden ze een muziekles met boomwhackers en speelden Kortjakje. Het klonk mooi vond ik. Na de muziekles vertelden drie kinderen weetjes over schaatsen. Daarna gingen ze de big vijf-dieren opnoemen van Nederland. En nog weetjes over Rembrandt van Rijn. Daarna vertelden ze weetjes over stroopwafels. En aan het einde zongen ze hetzelfde lied als aan het begin.